Wat maakt een vernieuwer, en hoe kan de onderwijsveranderaar zichzelf als instrument inzetten in de onderwijspraktijk? Op 2 april doken we hier verder op in, onder leiding van Jacco van Uden, lector Change Management (aan de Haagse Hogeschool) en Remco Coppoolse, associate lector bij het lectoraat organiseren van veranderingen in onderwijs (Hogeschool Utrecht).
We maakten kennis, gingen uiteen in groepen, en deelnemers werden uitgedaagd op zichzelf te reflecteren. Bij deze reflectie werd er gekeken naar emotie, gedragingen en lichaamstaal. Best confronterend om jezelf zo bloot te geven, maar o zo noodzakelijk als we het hebben over verandering in het onderwijs. Naast de nodige reflectie, bespraken we ook de nodige theorieën en modellen die in de onderwijspraktijk worden gebruikt.
Benieuwd welke modellen er zoal worden gebruikt bij onderwijsvernieuwing? Doe inspiratie op en bekijk de 'modellenbieb' hieronder (te downloaden als PDF onderaan de pagina).
Een kleine preview