Submenu

Denktank Onderwijsinnovatie en de prestatieparadox. Een denktank voor docenten en studenten

07-04-2023 2049 keer bekeken {0} reacties

Begin

15-09-2023 om 12:30

Einde

15-09-2023 om 17:30

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Fontys Eindhoven: Rachelsmolen 1 te Eindhoven, gebouw R10, ruimte 1.65

Waar denk jij aan bij het woord presteren? Er is een grote kans dat negatieve associaties als stress, druk en hoge verwachtingen bij je opkomen. In deze denktank staan we stil bij de positieve benadering van presteren, met meer grip en betekenisvol werken.

Let op! Er zijn enkele plekken vrijgekomen. Meld je aan door een mail te sturen naar info@comeniusnetwerk.nl:

 Aanmelden 

Voor wie?

Deze denktank is voor docent én student in het mbo, hbo en wo, dus nodig je docent-collega's uit en neem je studen(en) mee!

Dit is wat we gaan doen

  • In debat: we gaan meteen aan de slag met stellingen, verzorgd door collega’s en studenten van Jochem Goedhals. Aan de hand van korte portretten belichten zij de voor- en tegenargumenten bij de stellingen. Hoe positioneer jij je hiertegenover? Daarover gaan we met elkaar in gesprek.
  • Keynote Jochem Goedhals en Pulsed
  • In groepen uiteen: Kies je ervoor om met elkaar te reflecteren aan de hand van de keynote (wanneer ervaar je druk? Waar zit je bevlogenheid) of ga je direct aan de slag (waar ga je als eerst aan werken? Welke stappen kun je nu al zetten)?

Over de keynotespreker: Jochem Goedhals
Presteren met meer grip en betekenis, hoe ziet dat er uit in de praktijk? Dat laten collega’s en studenten van Jochem Goedhals zien. Met het project Pulsed werd Jochem winnaar van de Hoger Onderwijspremie in 2022. Pulsed heeft als missie om zelfsturende professionals voort te brengen die kunnen uitblinken in de wereld van voortdurende verandering. Door studenten ruimte te geven om hun karakter te ontwikkelen, deinzen de Pulsed-studenten niet terug om aan de slag te gaan. Tegelijkertijd drukken ze hun stempel op de wereld en zetten ze zich in voor de noodzakelijke verandering van het traditionele onderwijsconcept. Die noodzakelijke verandering houdt onder meer verband met presteren. In een omgeving waar toetsing niet centraal staat, waar projecten verlopen volgens een gestructureerde chaos en waar docenten & studenten samen onderdeel zijn van een team, krijgt het begrip presteren in het onderwijs een hele andere betekenis voor zowel docenten als studenten.

Het programma

12:30-13:00 Inloop en lunch
13:00-13:45 Stelling en debat
13:45-14:30 Keynote Jochem en Pulsed
14:30-16:30 Paradoxale Pressure Cooker: inspiratie en richtlijnen
16:30-17:00 Afsluitende borrel

 

Aan de hand van een prikkelende stelling en de inspirerende aanpak van Jochem gaan we nadenken over de prestatieparadox. We bieden ruimte voor inspiratie, de voor- en tegenargumenten én richtlijnen.

We zien uit naar een inspirerende middag!

Aanmelden 

Cookie-instellingen