Begin
07-10-2021 om 14:00
Einde
07-10-2021 om 16:00
Sluiten
Repeterende afspraak!
Wil je de gekozen optie voor alle repeterende afspraken doorvoeren of alleen voor deze afspraak?
Locatie
Online (via Zoom)
Graag nodigen we je uit voor deze masterclass vanuit het tracé verandering verankeren.
Aanmelden
Meervoudig kijken naar jouw organisatiecontext
Onderwijsinnovaties kunnen vastlopen in de uitvoering en verduurzaming doordat er te weinig rekening gehouden wordt met de organisatorische context. In een eerdere masterclass werd gerefereerd naar de swampy lowlands van Coghlan.
Hoe speel je bij de vormgeving van onderwijsinnovaties in op de organisatorische context? Dat vereist van de innovator dat hij/zij een beeld heeft van factoren op micro-, meso- en marconiveau die van invloed zijn op onderwijsinnovatie en hoe je daarop kan inspelen. Ook van belang is de innovatie vanuit een procesmatig en systemtisch perspectief te bekijken. In een procesmatige benadering maakt inbedding deel uit van de implementatiefase, in een systemisch perspectief gaat het om het creëren van een op innovatie gerichte cultuur. Daarnaast dien je rekening te houden met verschillende actoren, hun posities en belangen.
In deze masterclass nemen we kennis van deze meervoudige kijk en gaan we aan de slag. Uiteraard passen we deze inzichten toe op jouw eigen praktijk en gaan we interactief te werk. Ditmaal doen we dat onder leiding van Ronald Ulrich. Hij is Lector Contextueel Veranderen aan de Hogeschool Leiden en partner bij de Galan Group. Hij richt zijn werk op verander- en innovatieprocessen en met name op het belang om meervoudig te kijken, denken en handelen. Lees hier meer over het lectoraat.
Deze masterclass is voor (team)leden van het ComeniusNetwerk.
We organiseerden al eerder masterclasses vanuit het tracé verandering verankeren. Lees hier de verslagen terug:
- Je kunt je ergeren aan zo’n onvoorspelbaar proces, je kunt er ook van houden. Lees hier.
- Onderwijs vernieuwen in de swampy lowlands – doe het in ieder geval samen! Lees hier.
- Succesfactoren voor het implementeren en verduurzamen van onderwijsinnovaties. Lees hier.
Aanmelden