Team Track - na LeO dag 2

14 keer bekeken 0 reacties

Wat kun je als team doen om je onderwijsinnovatie verder te laten ontwikkelen? Terwijl de eerste team track in het teken stond van het team zelf, gaat de tweede team track over jullie als team in relatie tot het systeem.

Onder de noemer boundary crossing is onderzocht hoe leren over grenzen van teams met andere relevante stakeholders (en anders teams) een bijdrage levert aan innovaties (Decuyper et al., 2010).

Zo wordt er gesproken over boundary loosening (grensverbrekende) en boundary tightening (grensversterkende) activiteiten. De eerste vorm van grensactiviteiten (loosening) gaat het er om steun en resources te zoeken bij allerlei stakeholders buiten je team. De tweede vorm (tightening) van activiteiten richt zich meer op het beschermen van het team, waarin aandacht is voor een eigen team identiteit. Om innovatie verder te brengen wordt verondersteld dat je investeert in beide grensactiviteiten (Somech & Khalaili, 2014).

 

 

Afbeeldingen

Toegevoegde bestanden

Cookie-instellingen