Nu klinkt bovenstaande vast als een open deur. En is de vraag dus ook vooral, hoe organiseer je deze reflectie? Met de team track moedigen we je aan om kennis en reflectie te bevorderen over het innovatieproces binnen het team waarin je werkt aan een innovatie.
De eerste team track staat in het teken van wat jullie kenmerkt als team. In de 2-pager (download hier) delen we ter inspiratie een aantal stappen om je team mee te nemen in veranderprocessen. Je kunt zo uitgebreid of kort aan de slag.
Doelen van de team track zijn:
- Stimuleren van reflectie in teams van onderwijsvernieuwiers.
- Onderzoeken hoe en of kennis van deelnemers in de Leergang Onderwijsinnovatie doorwerken naar de onderwijsinstellingen die betrokken zijn.
- Exploratieve studie over wat teams doen om de ontwikkeling van de onderwijsinnovatie te ondersteunen.
Referenties:
- Enninga, T. L. (2018). Armchair travelling the innovation journey : building a narrative repertoire of the experiences of innovation project leaders.
- Vanlommel, K. (2021). Organiseren van complexe verandering in onderwijs [openbare les]. Hogeschool Utrecht. https://www.hu.nl/-/media/hu/documenten/nieuws/openbare-leskristin-vanlommel.ashx
- Widmann, A., Messman, G., & Mulder, R. H. (2016). The Impact of Team Learning Behaviors on Team Innovative Work Behavior: A Systematic Review. Human Resource Development Review, 15(4), 429–458. https://doi.org/10.1177/1534484316673713