Welke prikkels heeft een docent nodig om zich te ontwikkelen? Hoe kunnen docenten blijven innoveren en hun eigen docentschap ontwikkelen? Aandacht en waardering voor een onderwijscarrière in het hoger onderwijs is in elk geval een voorwaarde – wat nog meer? Leden van deze circle diepen dit uit.
Hans Savelberg is circle voorzitter.
Constant Swinkels is ecoloog. Hij promoveert aan de Radboud Universiteit Nijmegen en ziet onderwijs als een manier om zijn impact op mens en natuur te vergroten. Met een beurs van het Comeniusprogramma vernieuwt hij de cursus Biodiversity om zijn studenten de flora en fauna te leren ontdekken. Lees meer over Constant eiste extra onderwijstijd (en hoopt dat dat zijn carrière niet schaadt)
Constant Swinkels is an ecologist. He is pursuing a PhD at Radboud University Nijmegen and sees education as a way to increase his impact on people and nature. Using a grant from the Comenius programme, he is revamping a course on biodiversity to introduce his students to the amazing flora and fauna Lees meer over Constant demanded more teaching time (and hopes it won’t hurt his career)
Marike Lammers brengt onderwijs vernieuwingen binnen Hogeschool Saxion op een organische manier samen in de OnderwijsInnovatie Hub. Als voormalig programmadirecteur Top Talent vindt ze dat elke student én onderwijsprofessional een honoursaanpak verdient. Lees meer over Marike excelleert als aanjager van onderwijsinnovatie
At Saxion University of Applied Sciences’ Education Innovation Hub, Marike Lammers brings together educational innovations in an organic way. As a former Top Talent programme director, she believes that every student and every education professional deserves the honours programme treatment. Lees meer over Marike excels at driving educational innovation
Marian Kat-de Jong is onderwijsvernieuwer bij Avans Hogeschool. Ze begeleidt de transitie van Avans op inhoudelijkstrategisch niveau en streeft ernaar succesvolle innovaties in het onderwijs te verankeren. Lees meer over Marian heeft een onderwijshart, maar niet de roeping om voor de klas te staan
Marian Kat-de Jong is an educational innovator at Avans University of Applied Sciences. She’s overseeing Avans’ transition on a contentstrategic level and strives to embed successful innovations in the school’s curriculum. Lees meer over Marian has a passion for education, but teaching isn’t her calling
Ilja Boor komt als curriculumontwikkelaar, SKOopleider en programmaleider van een groot leerlijnenproject in alle krochten van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Haar ambitie is om bij te dragen aan onderwijs dat álle studenten klaarstoomt voor het tackelen van maatschappelijke transities. Lees meer over Ilja vindt leren het leukste wat er is
As curriculum developer, STQ trainer and programme manager of a largescale innovation project on learning trajectories, Ilja Boor knows every corner of the University of Amsterdam (UvA). Her ambition is to help equip all students with the necessary skills to tackle society’s transitions. Lees meer over For Ilja, learning is the most fun thing there is
Met haar programma Leren met Hoofd, Hart & Handen maakt Sylvia Bronkhorst studenten, docenten en opleidingen aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) warm voor onderwijs dat de hele mens aanspreekt (en niet alleen zijn hersenen). Lees meer over Sylvia wil studenten geven wat ze zelf heeft gemist
Sylvia Bronkhorst set up the Learning with Head, Heart & Hands programme at the HAN. The goal of the programme is to get students, teachers and degree programmes excited about education that approaches human beings holistically, rather than appealing exclusively to the brain. Lees meer over Sylvia wants to give students what she never had
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.